Katrin Hiinas 2006...

Monday, April 02, 2007

Tongshani järv

Eelmisel pühapäeval tegime väljasõidu loodusesse. ZMD linnast 120 km lõuna pool asub Tongshani järv. Tongshan tähendab vasemäge, kaljud olid seal kollakad-pruunikad tõesti. Välisõpetajatest tulid reisile mina, Judy-Wesley, Connie-Glory ja uus kutt Abel, kes on singapurlane, õppinud Ameerikas ja õpetab nüüd majandustudengitele raamatupidamist. Tudengitest olid meiega kaasas meie vanad sõbrad Jing ja Xin. Ilm oli päikseline ja üsna palav, nii +25 C kraadi. Seal on ka üks mägi, mille otsa saab ronida, kuid kuna juba kell 10 hommikul keevitas päike armutult, ei viitsinud ma ronima minna. Mäkke läksid ainult Judy-Wsley ja Jing. Ülejäänud jalutasid järve ümber, seal oli ka kena männisalu, igal pool õitsesid lilled ja õunapuud, konnad krooksusid tiikides. Järv ja selle ümbrus on üsna kuulus kohalik turismispot, õnneks sel päeval seal väga palju turiste ei olnud. Järv on kuulus oma hea kala poolest, mida kohalikud restoranid ka pakuvad. Sõimegi restoranis imehead kalasuppi ja jänesepraadi, parim jänesepraad, mis ma siiani maitsnud olen. Pärast lõunasööki läksime järvele laevaga sõitma, see viis meid keset järve asuvate väikeste saarte juurde. Veetsime seal terve päeva ja tagasi koju jõudsime alles õhtul kella kaheksa paiku. Igati tore üritus jällegi, sai linnast välja suhteliselt puhtasse loodusesse. Loodus pole Hiinas vist kunagi puhas, kui just pole tegemist mingi kinnise reservaadiga, prügi vedeleb igal pool metsa all. Ja ka järve vesi pole kaua puhas, sest ümberkaudsete külade pesuvesi ja peldikute sisu voolab otse järve.