Katrin Hiinas 2006...

Saturday, September 16, 2006

Juukselõikus Hiina moodi

Täna läksin hommikul välja, et tutvuda kesklinnaga, käia juuksuris ja šopata. Olin Vikerkaarelt küsinud, oskab ta mulle soovitada mõnda head juuksurit. Ta ise ei teadnud, kuid küsis kohe telefonitsi kelleltki järele. Ja selguski, et Tervise tänavas, kohe haigla kõrval on üks juuksuriateljee, mille nimi on Kuulsused. Ta joonistas mulle skeemi ka, kuidas sinna minna. Lonkisin siis mööda kesklinna ja jõudsingi tema skeemi järgi kenasti kohale. Salong oli sarnaselt paljude teiste kohtadega Hiinas räpasevõitu. Seal oli kümmekond töökohta ja juuksuriteks põhiliselt kiitsakad pleegitatud pikkade juustega nooremhed, kes kandsid libuvaid pükse ja pika ülespoole hoidva ninaga kingi. Üks neist oli parajasti vaba ja hakkas minuga tegelema. Peapesu oli ainulaadne kogemus seetõttu, et Eestis juuskuris käies nõuab see iga kord minult suurt eneseületamist, sest kõik juuksurid, kellega ma siiani kokku olen puutunud, ajavad vett kõrva ja silma. Ja see on ütlemata vastik. Siin aga toimus pea pesemine selili ja ükski veetilk valesse kohta ei sattunud. Mul oli eelnevalt valmis joonistatud, mismoodi ma tahtsin, et mul juukseid lõigataks, ja tundus, et noormees sai sellest aru. Igatahes nökerdas ta mu juuste kallal tervelt tund aega, hakkasin juba tüdinema. Lõpuks sai ta omadega valmis. Oleksin eeldanud, et ta paneb mulle pähe ka miskit möginat ja teeb soengu, aga ta ei teinud, ainult föönitas. Ma ei osanud seda talle ise seletada ka hiina keeles. Leppisin siis tulemusega. Ja kogu lugu maksis ainult 6 jüääni.
Kuna Hiinas tööjõupuudust ei ole, siis on iga väikese töölõigu peale eraldi inimene. Sealgi oli tööl asssisstent, kelle ülesanne oli juuksekarvu põrandalt kokku pühkida, juuksurid seda ise ei teinud. Eraldi inimene oli ka nö kassapidaja, kes klientidelt raha vastu võttis.