Katrin Hiinas 2006...

Friday, September 15, 2006

Töömehed

Täna plaanisin minna ennelõunal kesklinna šoppama, kuid minu tudengid laekusid juba pool kümme hommikul ja teatasid, et täna tullakse kõiki katkisi asju parandama. Tüdrukud läksid poodi mulle peeglit ostma, palusin neil osta ka printeripaberit ja ümbriku koos margiga (mul on vaja ju Pekingi pilt saata nendele tüdrukutele. Näitasin Vikerkaarele nende kirjutatud aadressi ja selgus, et nad on Anhui provintsist. Trükin siis mõned fotod Pekingist välja ja panen neile posti).

Ühtäkki oli mu korter täis hiina töömehi, kes loomulikult kingi jalast ei võtnud. Üks nokitses mu magamistoa päevavalguslambi kallal, olles endale ehitanud kolmest toolist püramiidi, sest laed on siin vähemalt 3 m kõrged ja hiinlased just pika kasvuga ei hiilga, kuid selgus, et laelambi valgustoru on vale võimsusega, nii et seda kohe parandatud ei saa.

Kaks kutti toimetasid mu teleka kallal, vahetasidki kaabli ära ja nüüd näitab see selget pilti.

Tuli ka torumees, kes uuris dušši, et miks sooja vett ei ole. Selgus, et dušisegisti juhe ja soojaveetoru on katki. Lubas juba täna ära parandada. Pidi naasema pärastlõunal.

Sherlock on siin valves ja tõlgib ja kantseldab neid remondimehi. Sama tiim toimetab ka indialaste juures vastaskorteris samu probleeme lahendada.

Kui need asjad tõepoolest täna korda saavad, on Vikerkaar teinud head tööd. Nimelt käib see protsess nii, et Vikerkaar suhtleb vahetult välismaa õpetajatega, kelle korteriprobleemid ta edastab Mister Wangile, kes peaks neid lahendama, st andma töömeestele korraldusi. Wang on aga laisk ja ei taha kellegagi suhteid rikkuda, nii jäävad need asjad venima. Kuid seekord arenevad need tõesti kiiresti, st vähemalt osa probleeme leiab kiire lahenduse.

Nüüd tuli üks mees peeglit üles panema, lasen selle panna ukse kõrvale riidenagi ja kingariiuli kohale. Sain täitsa suure peegli ja ütlesin hiinlastele, et nad selle kõgemale paneksid, sest mina olen ju suht pikk.

Tüdrukud tulid tagasi ja tõid mulle laualambi ja printeripaberit. Vist ka peegel on ülikooli poolt. Imeline, kui kiiresti siin asjad täna käivad siiski!

Lasin tudengitel ümbriku peale kirjutada selle aadressi Anhuis ja saadan siis neile fotod teele. Küll saab see olema neile tore üllatus anonüümselt välismaalaselt!

Kell pole veel kakski, ja juba tuli torumees tagasi. Tundub, et nad on kelleltki saanud kõva käsu end liigutada ;))
Ja ongi mul nüüd soe vesi olemas! Siin on selline gaasisoojendajaga süsteem, et enne kui duši alla lähed, tuleb gaas lahti keerata, siis süttib mingis kapikeses tuli ja soojendab soojaveetoru. Vikearkaar, kes ka lõpuks siia jõudis, ütles, et asjad on rikkis seetõttu, et eelmine suvi oli väga niiske ja gaasisüsteem seetõttu roostes. Nüüd vahetas töömees sellel osa juppe ära ja asi funkab jälle. Ka gaasipliidi mõlemad põletid töötavad nüüd. Tundub, et kõik vead selle korteri juures said lahendatud, peale magamistoa laelambi, aga ikkagi olen tulemusega rahul.

Vikerkaar ütles, et esmaspäeval pean hakkama õpetama mingile grupile inglise keelt õpiku järgi, mille ta mulle homme-ülehomme toob. Ta pole veel ka teinud tunniplaani ja ei tea täpselt, mis kell loengud hakkavad. Peab leidma vabad ruumid ja tunniplaani koostama. Ka see on tüüpiline Hiina jaoks, et ebaselgus kestab kaua, küllap saan pühapäeva õhtul teada, et esmaspäeval kell 8 hommikul pean juba kuskil tundi andma. Ja kindel see, et tunniplaani ajad muutuvad semestris mitu korda, see on ka teiste välisõpetajate kogemus.