Katrin Hiinas 2006...

Sunday, September 10, 2006

Laupäeva õhtu



Õhtud Taevase Rahu väljakul... Mao mausoleum



Nii treenitakse tulevasi olümpiavõijaid: 8-10 aastasi lapsi sunniti õhtupimeduses rulluiskudel väljakul tiirutama, kiivrid peas ja põlvekaitsed ümber põlvede ja igatahes liuglesid nad seal ringi nagu profid.



Keelatud Linna väravad õhtutuledes

Zhuoya soovitas küll minna täna õhtul keelatud linna taha parki ja baaride piirkonda, aga olin liiga väsinud. Kõndisin õhtul Taevase rahu väljakul ja tegin pilte. Mõni tuli välja ka. Siis läksin jälle hutongidesse sööma, kere oli hele. Sõin tofu suppi kapsalehtede ja klaasnuudlitega 14 raha eest. Hutongides on kõige odavam süüa ja kuigi seal kitsastel tänavatel on pime, ei tunne end ohustatuna. Olen neist kõigist suurem ju!

Tahtsin proovida ühte teist söögikohta, ja seal tõi ettekandja mulle inglisekeelse menüü. Hinnad aga olid seal liiga kõrged. Küsisin siis, kas see on välismaalaste menüü ja kas hiinalsed maksavad sama raha söögi eest. Tüdruk väitis, et üks menüü on kõigile. Ma ütlesin, et sellise koha jaoks on need hinnad liiga kõrged ja osutasin räpasele ja auklikule vakstule, mis lauda kattis ja räpasele põrandale. Ta ütles, et teised kohad on veel kallimad. Küsisin siis, et kui palju neil näiteks pelmeenid maksavad, ta ütles, et 28 raha. Ma ütlesin, et ma sõin pelmeene 8 raha eest ja ei kavatse siia igatahes jääda.

Kõndisin edasi ja leidsin teise väikese koha, kus perenaine või kes iganes ta oli, oskas isegi natuge inglise keelt. Seal sõingi seda tofusuppi. Seda oli suur savipotitäis - 1 liiter kuskil, no ma ei jõudnud üle kolmandiku süüa.

Aga söögikohad on kõik räpased küll. Näiteks pole laudadel tuhatoose ja tuhk ja konid visatakse lihtsalt maha.