Katrin Hiinas 2006...

Friday, October 27, 2006

ADSL

Eelmisel esmaspäeval oli meil välisõpetajate koosolek, kus kõik said oma olmeprobleemidest Mr Wangile rääkida. Mina ja hindud kurtsime, et internet on siin aeglane ja katkendlik. Selgus, et meie maja on siinse kampuse võrgu taga, ja see ühendus on vana ja ülekoormatud. Ja siis eile, kui ma just olin bussis, sõites Põhjakampusest tagasi, helises mu mobiil ja Zhu Fei ehk Emily teatas, et ta ootab koos töömeestega minu korteri ukse taga, et parandada mu internetti. Ja oligi nii, selleks et vedada juhe telefonipistikust minu arvutisse, võtta karbist välja ADSL modem ja installida väike programmike minu läpparissse, mis te arvate, kui mitut töömeest läheb Hiinas vaja? ... Õige vastus on: 4. Nimelt oli seda pisikest tööd tegema kohale aetud neli meest! Järjekordne näide hiina ebaefektiivsest töötegemisest. Aga samas, kõigil neljal on töökoht ja mingi palk...
Nii et nüüd on mul kiire internet – pole enam harjunudki sellisega – tõmbab internetist faile alla nii mis mühiseb!