Katrin Hiinas 2006...

Tuesday, October 24, 2006

English Corner

Täna, loenguvabal päeval, oli mul plaanis pärastlõunal ühe tudengiga kokku saada ja sulkat mängida. Kuid lõuna ajal helises mu mobiil ja keegi sekretär inglise keele osakonnast teatas, et kell neli tuleb hoopis kõigil välisõpetajatel olla Põhjakampuses ja osaleda English Corneris. Olen internetist lugenud teiste välismaalastest õpetajate kogemustest Inglise Nurgas. Enamikule see ei meeldi, nad tunnevad end seal tõeliselt nurkasurutuna. „You get cornered in the English corner”, kirjutavad nad. Minu meelest oli see kogemus pigem fun. Nimelt tuleb siis veeta pooleteist tundi põhjakampuse pargikeses ja suhelda tudengitega inglise keeles. Mina, Connie, Judy ja Wesley olime siis seekord kohal. Gloryl oli samal ajal tund ja hindusid polnud ka näha. Tudengid juba ootasid meid seal, plaksutasid meile ja olid väga elevil. Need olid peamiselt rebased, kuid mitte minu gruppidest. Arvata võib, sest siin ülikoolis õpib 26 000 tudengit :D

Iga välismaalane piirati tiheda ringiga tudengitest ümber ja pooleteise tunni jooksul tuli siis vastata nende erinevatele küsimustele. Tänane teema oli elukoraldus kampuses, kuid tudengid küsisid ka muid asju. Nagu ikka, tavapärased küsimused, kas mulle Hiina, hiinlased ja hiina toit meeldib, kas ma olen selle eluga siin harjunud, kus ma reisinud olen jms. Samuti, kuidas möödus minu tudengipõlv, mis keeli ma oskan, kuidas nemad saaksid oma inglise keele oskust edendada. Eks ma siis ütlesin, et peamine on harjutada rääkimist ja kuulamist, lugemine, kirjutamine ja grammatika pole nii olulised, peamine on rääkida ja teisest aru saada. Nad küsisid ka, kas minu kodumaal on kõik inimesed nii pikad nagu mina, muidugi Eesti kliima kohta, mida me Eestis sööme ja kui erinev see kultuur ikka on. Tundsin end nende imetlevate pilkude all tõelise staarina, eriti, kui nad veel ka korrutasid, kui ilus ma ikka nende meelest olen... :D
Ime, et autogrammi ei küsitud... :D

Tegelikult on see üritus tudengite seisukohast üsna mõttekas, sest hiinlastel pole kerge leida inglisekeelset keskkonda, arvutile ja internetile ligipääs enamikul puudub, ja Zhumadiani linna telejaamast lülitati ka inglise keelne telekanal välja, sest siin polevat piisavalt välismaalasi. Eksole, järjekordne näide hiina loogikast, ometi on siin palju erinevaid kõrgkoole ja tehnikume, mille õpilased kõik õpivad inglise keelt. See oleks neile suuresti abiks, kui nad saaksid seda telekanalit vaadata. Tudengid ütlesid, et nad kuulavad Voice of Americat. No asi seegi.

Tudengid rääkisid ja küsisid palju aktiivsemalt kui minu Oral Englishi tunnis, muidugi nad põdesid oma keeleoskust, kuid said ikkagi suheldud. Nad tundusid olevat palju asjalikumad kui minu gruppide poisid, keda huvitab ainult arvuti ja korvpall.

Igatahes oli see English Corneri üritus omapärane, kuigi väga väsitav. See hakkab nüüdsest toimuma igal teisipäeal kl 16-17.30. Talvel saab seal pargis püstijalu suhtlemine olema ka üsna jahe.