Katrin Hiinas 2006...

Friday, December 08, 2006

Esimene lumi

Täna öösel sadas maha esimene lumi. Kohalike arvates on see lumi, minu meelest on see 2 cm kiht lörtsi, mis soojal maapinnal kohe sulab, rohul ja puudeosktel aga mõneks ajaks püsima jääb. Igatahes tundsid tudengid lumest rõõmu, kraapisid seda muru pealt kokku ja tegid lumepalle, et siis omavahel lumesõda pidada.

Reede ennelõunati õpetan siin samas Lõunakampuses, kus on vanad hooned ja kui Põhjakampuse uues hoones, kus kalli raha eest õppijad käivad, on enamikes klassiruumides võimas õhukonditsioneer, mis puhub ka sooja õhku, siis Lõunakampuses sellist luksust ei ole. 3. õppehoone põrandad on valatud tsemendist, mis tähendab, et külm tungib läbi kingatalla jalgadesse. Lõunakampuses õpetangi nüüd tossudes, sest nende paks tald ei lase külma ligi. Märkasin ka täna, et 3. õppehoone akendele olid ette kleebitud kasvuhoonekile tükid, mis vägagi efektiivselt hoidsid tõmbetuuli eemal. Aknad - ühekordsed ja õhukese alumiiniumraamiga – ei sulgu kuskil tihedalt, nii et sellest kilest akna ees on palju kasu. Mõtlesin, et miks ma ise selle peale ei tulnud ja oma 100 m2’st hundilauta niimoodi ei soojustanud. Kuna mul kilet pole, siis kleepisin kleepriba abil kokku A4 paberilehti ja tegin neist improviseeritud rulood akende ette. Ei tea, kas mulle see tundub ainult nii, et on kohe soojem toas, või on see vaid mu soovunelm... :D

Võtsin täna fotoka kaasa ja tegin mõned pildid oma tudengitest ja lumistest puudest.
See lumi kauaks püsima ei jää, sest järgmiseks nädalaks lubab ilmaennustus päikest ja +7 C.
Hetkel tundub aga siin külmem olevat kui Eestis.