Katrin Hiinas 2006...

Saturday, December 16, 2006

Xiong Xin

Tulles vastu töötajate soovidele ja laiade rahvahulkade nõudmistele, tegutsesin eelmisel nädalavahetusel sihipäraselt ses suunas, et saaksime sõpradega siin ZMD linnas olles ka ühte hiina perekonda külastada.
Nimelt, üks teine tudeng, kes välisõpetajatele hiina keelt õpetab - Xiong Xin – pikka kasvu veidi kõõrdsilmne ja keemiliste lokkidega teise kursuse raamatupidamise tudeng - aitas mul veidi šopata. Kutsusin siis ta tänutäheks kohvikusse kohvi jooma ja muu jutu seas uurisin temalt ta perekonna kohta. Ta isa töötab Hiina bensiinifirmas Petrochina ja ema pangas. Nemadki on keskmisest rikkamad, neil on 130 m2 korter üsna kesklinnas. Tema vanemad on Li Jingi omadest erinevad - neile meeldib ringi reisida ja külalisi vastu võtta ja nad ei põe välismaalaste ees. Ja tema ema pidi oskama väga hästi süüa teha. Ta kutsus mind ka uueks aastaks endale külla, nii et pean valima siis, kelle juurde lähen! Kuna mu külalised avaldasid soovi ka mõnele hiina perekonnale külla minna, siis uurisin ta käest, kas nad võtaksid meid neljakesi vastu. Ta arvas, et vabalt, ta on teisigi välisõpetajaid oma kodus võõrustanud.
Tema vanemad joovad alkoholi ka, isa viina ja ema veini. Nii et saame neile kingiks näiteks Vana Tallinnat ja Viru Valget viia.

Ta küsis ka, kas ma ei tahaks endale eraõpilasi võtta ja lastele hiina keelt õpetada. Et tema teab mitut perekonda, kes tahaksid, et välismaalane nende lastele inglise keelt õpetaks. Et kui selles eelnevalt ülikooliga kokku leppida, ei hakka nemad ka takistusi tegema. Ütlesin, et võib-olla tõesti kevadsemestril võiks seda teha, aega mul ju on. Ta küsis, kas mulle meeldivad väiksemad või suuremad lapsed. Hahaa, ma ei saanud talle oma tõelist seisukohta laste suhtes muidugi avaldada, sest hiinlased on laste järele hullud, ütlesin siis, et mida suurem, seda parem. Põhjendasin seda sellega, et suurem oskab ehk rohkem inglise keelt ja mul on talle kergem keelt õpetada. Ma ei saa ju hiina keeles grammatikat jms seletada. Eratunni hind pidavat siin olema 30-50 jüääni. No eks siis vaata seda asja.