Katrin Hiinas 2006...

Sunday, November 19, 2006

Jingiga šoppamas

Vahepeal on ilmad jahedamaks läinud ja kaks päeva järjest sadas ladinal. Korter on jahe ja voodi läheb niiskeks. Sain ka veidi külma, nii et eile jõin liitrite viisi kuuma teed ja lasin kurku seda taruvaigu-vurtsu. Õnneks palavikku ei olnud ja täna tundsin end juba hästi ja ka vihm oli üle jäänud. SMSisin Jingile, et nüüd peame küll minema kaubamajja mulle elektrilist voodisoojendajat ostma, kaua ma fööniga oma tekialust soojendan. Föön teki all on muideks üsna efektiivne. Noh, ja mul on ka õliradikas, aga see teeb õhu liiga palavaks ja kuivaks.

Läksimegi siis täna kaubamajja ja õnneks olid voodisoojendajad juba müügil. Ostsin suure – laia voodi jaoks, see on selline tekk, mille sees on peenikesed traadid, mis siis kuumaks lähevad. See tuleb panna lina alla ja pool tundi enne magama minemist sisse lülitada. Soojust saab ka reguleerida, nii et väga praktiline asi. Aastane garantii ja puha.

Kaubamajas ostsin veel L’Oréali niisutavat näokreemi, otsisin ka sama firma juuksevärvi, muideks paljud hiinlased (mh ka Jing) arvavad, et see punane on mul naturaalne juuksevärv! :D Ja nagu kiuste just minu punast tooni neil polnud, aga nad lubasid tellida ja Jingile helistada, kui see värv kohale jõuab.

Leidsin ka päris piima, paki peal oli lehma pilt ja puha, kuid maitse oli ikka imelik, õnneks mitte keemiliselt magus, kuid ikka võõras. Ja kohvi peal maitses ka teistmoodi. No ei saa nüüd hiinlased normaalset piima teha siis või? Või on asi nende lehmades? Muide, olen siinsamas Kultuuri tänavas näinud ka talupoegi oma koorekohvi värvi lehmi karjatamas, neid on terve perekond koos, 4-5 erinevas suuruses lehma.

Ostsin ka Hiinas valmistatud 100% apelsinimahla ja see maitseb tõeline.

Jing tahtis mulle näidata Liikluse tänavas asuvat välismaa toiduainete poodi. Mul juba tärkas lootus, et ehk on seal ka juustu. Jing imestas, et mida need välismaalased selle juustu järele nii hullud on, kõik nad räägivad sellest. Ma siis lubasin talle, et kui mu sõbrad külla tulevad, saab ka tema maitsta päris juustu. Ta on väga elevil, et tal on isiklik kodustatud välismaalane, kellega saab arutada välismaa elu-olu ja muidu maailma asju. Näiteks rääkis ta mulle, et luges internetist gay-teema kohta. Üldiselt on see teema hiina ühiskonnas täiesti käsitlemata ja sellest ei räägita. Ta oli kuulnud ka filmist Brokeback mountain, mille režissöör oli hiinlane, kuid seda filmi Hiinas muidugi ei linastata. Jingil olid üllatavalt arukad seisukohad gay teemade suhtes, ta oli internetis jututoas suhelnud ühe noormehega, kes oli talle öelnud, et ta on gei ja Jing siis oli talle vastanud, et see on ok. Poiss oli siis üllatunud, et Jing nii tolerantne on ja ei peagi teda väärakaks. Rääkisin siis talle, et paljudes lääne riikides suhtutakse sellesse teemasse tolerantselt ja et Hiina geid vajaksid ka aktsepteerimist ühiskonna poolt. Jingi jaoks oli ka suur avastus, et mõned inimesed on hermafrodiidid, ta oli nii elevil ideest, et üks inimene saab korraga olla nii mees kui naine. Rääkisime siis transseksuaalsuse jms teemadel, ilmselt olen ainus, kellega ta saab neist asjust rääkida, üldiselt on hiinlaste maailmapilt ja informeeritus ses vallas vägagi piiratud. Seksuaalkasvatus kui selline Hiinas ju puudub. Mul on Põhjakampuse rebaste gruppides ka mõned nunnud poisid, kelle kohta võin 95% tõenäosusega väita, et nad on geid. Võib-olla nad ise ei anna veel sellest endale aru. Aga igatahes ühes harjutuses, kus nad pidid oma klassikaaslaste kohta midagi head ütlema, ütles nii mõnigi nendest „nunnudest” hoolitsetud välimusega moekatest poistest mul, et „mõned minu klassikaaslastest poisid on väga nägusad” või et „minu lemmiksportlane on David Beckham, sest ta on nii ilus”. Ootasin huvi ja mõningase murega, milline on teiste tudengite reaktsioon sellele, kuid mingit itsitamist või kahinat klassis ei tekkinud selle peale. Teised tudengid ei oska vist seda kommentaari kahtlaseks pidada. Siin toimib kindlasti ka hiina kultuuri mõju, teistele öeldakse nende ilusa välimuse kohta komplimente ilma igasuguse seksuaalse tagamõtteta. Üks poiss ütles ka, et tema lemmiklaulja on Michael Jackson, sest ta on nii ilus. Ma ei suutnud mitte vaiki olla ja ütlesin talle, et tegelikult on ta sada korda oma nägu opereerinud ja see on tal selle tulemusena täiesti ära rikutud ja praktiliselt lagunemas, aga kardan, et iluoperatsiooni idee kui selline ei jõudnud neile jällegi kohale.

Välismaa toiduainete poes müüdi kahjuks peamiselt maiustusi, ülikalleid küpsiseid ja komme, muuhulgas ka välismaa veine ja Red Labeli ja Black Labeli viskit, Stolichnaya vodkat ja isegi Eviani vett. Jing oli üllatunud, et vett tuuakse Hiinasse Prantsusmaalt. Muuhulgas oli seal ka neid Soomes tehtud õhukesi leivakuivikuid – Finncrisp või mis nad olidki, kaks korda kallimad kui Eestis. Müüdi ja Jaapanis toodetud maiustusi ja jooke, kuid juustu muidugi polnud. Ei jää siis mul midagi muud üle kui oodata jaanuari...