Katrin Hiinas 2006...

Monday, October 16, 2006

Veel siinsest helitaustast

Kirjeldasin juba eepool erinevaid tehislikke ja loodushääli siinses linnas. Nüüd pean seda teemat täiendama. Viimasel ajal olen märganud, et kell 7.15 lastakse üle kampuse valjuhäälditest Hiina hümni. Võib-olla on kellelgi kuskil mingi rivistus? Siis häälitseb siin hommikuti lisaks varblastele ja harakatele ka öökull, igatahes teeb keegi mu magamistoa akna taga hommikuti „uhuuh-uhuuh”. Siis avastasin, et varblased on teinud pesa minu magamistoa seina sisse. Seal on üks selline uure, kust pääseb ligi juhtmetele ja kommunikatsioonidele. Toa poolt on see kaetud ümmarguse plastlatakaga ja ilmselt seal uurdes nad pesitsevadki. Hommikuti kuulen säutsumist ja krabistamist oma pea kohal seina seest. Loodetavasati ei otsusta need linnud mulle tuppa murda.
Tsikaadid, kes siiani siristasid öö läbi, on vait jäänud. Hilisõhtul on kuulda vaid mõnda üksikut arglikult häälitsemas. Vist hakkab sügis tulema, kuigi ilma järgi sellest küll aru ei saa, endilselt on siin +30C ja päikeseline (kuigi päike on peamiselt uduvines).

Ja vaatamata palavusele kannavad hiina mehed pükste all pikka uhutud pesu, mis nende pahkluude juures totralt välja tolkneb, ja naistel on seljas kaks kampsunit, või vähemalt pluus ja jakk, kui mina olen ainult siidipluusi väel ja ikka on mul otsaesine märg.