Katrin Hiinas 2006...

Sunday, March 18, 2007

Tunniplaan - Pühapäev, 4. märts

Omast arust justkui panin selle loo ka üles, aga nüüd seda üle vaadates selgus, et polegi teist mu blogis. Lisan siis tagantjärele uuesti. Tegemist on siis pühapäevaga enne kevadsemestri algust - 4. märts.

Täna õhtul kell 8 (olin just Judy ja Wesley juures külas – Judy kutsus mu õhtust sööma), kui vaatasin (üha kasvava murega) oma e-maile ja seal oligi lõpuks kiri Cindy’lt (uus välissuhete osakonna sekretär) ja uue semestri tunniplaan. 16 tunni asemel oli 18 tundi auditoorset tööd. Lepingus on meil kirjas 16 tundi õpetamist ja 2 tundi English cornerit. Küsisin, et miks ületunnid. Cindy vastas, et tundengid olid tahtnud, et ainult mina õpetaksin Writing’ut ja ei keegi teine (minu meelest õpetas eelmisel semestril writingut veel ka prohvessur Sharma). Mul on E-N 4 tundi hommikuti kl 8-12 inglise filoloogidele Lõunakampuses ja R hommikul 8-10 samuti Lõunakampuses 2 tundi majadustudengitele. Judy õpetas neile eelmisel semestril Oral Englishit ja ütles, et nad on laisad. Ilmselt pole nad tõesti nii töökad kui vaesed filoloogid, aga eks ma pean nad siis kuidagi aktiivselt tunnis tegevusse haarama ja asja nende jaoks huvitavaks tegema, neid ei saa samamoodi õpetada kui filolooge, isegi kui nad kasutavad sama õpikut, nende inglise keel on ka kindlasti palju kehvem. Aga kuna 16 tundi on mul tublisid 3. kursuse filolooge ja 2 tundi laisku raha eest õppijaid, siis pole olukord sugugi hull ja küll ma nendega hakkama saan. Mul on hea meel, et ma ei pea enam bussiga Põhjakampusesse sõitma, see tähendab ka,et saan hommikuti kella 7-ni magada. Lisaks sellele on mul kõik pärastlõunad ja õhtud vabad, eriti kui ka veel inglise nurka ei pea tegema, nii saan nädala sees näiteks vähemalt kahel õhtul hiina keele õppimisega tegeleda. Mõnus asi on veel see, et sisuliselt on mul pooled tunnid juba ette valmistatud, mul on 8 filoloogide gruppi nädalas, 4 neist on uued grupid, kellele ma teen samad tunnid, mis eelmisel semestril, ja 4 gruppi, kellega ma juba eelmise semestri jooksul võtsin kogu õpiku läbi. Kui neil ei ole uut õpikut, siis pean neile tunnid ise välja mõtlema, aga selline loominguline töö mulle just väga meeldib ja see tähendab sisuliselt ainult ühe uue kahetunnise loengu ettevalmistamist nädalas. Seda ei ole ju ometi palju. Kokkuvõttes olen oma algava semestri tunniplaaniga väga rahul. :D

Judy juurest tagasi tulles kohtasin trepil Cindy’t, kes oli just Sharmade juures käinud. Ta oli omadega täitsa läbi ja närvis, sest oli terve nädalavahetuse töötanud, teinud sada korda ümber tunniplaane, jaganud tudengitele õpikuid ja manageerinud neid niisama. Ma küsisin, et miks tunniplaani tegemine on nii viimasele hetkele jäetud. Cindy vastas, et tema tegi tunniplaanid juba ammu valmis, aga Lily, inglise keele osakonna juhataja, polnud nendega rahul ja lasi tal kõik ümber teha. Connie ja Glory polnud samuti oma tunniplaaniga rahul ja Judy, kes oli oma tunniplaani just pärast minu lahkumist kätte saanud, oli samuti talle helistanud ja midagi kurtnud. Nii et Cindy tööpäev kestab täna ilmselt pea keskkööni. Ja ma olen juba korduvalt maininud, et Lily on tropp, mis küll takistas teda varem tunniplaaniga tegelemast? Aga selline ülemustepoolne alluvate kottimine on ka ilmselt hiina juhtimiskultuurile omane ja käib siin asja juurde.

Nüüd on kell 10 läbi ja ma pean mõtlema, mida ma homme oma tudengitega teen. Ilmselt midagi sissejuhtatavat uue grupiga ja midagi loomingulist vanade olijatega.

Judy tõi mulle austraaliast pudeli nende kodukandi laagerõlut – margi nimi on Cascade, sildil on kaks triibulise selja ja sabaga koerlast, mingid spetsiifilised Austraalia loomad vist. Õlu on 5,2% ja väga hea. Selline terava järelmaitsega ning iseloomuga õlu. Veel on mul suur tahvel Austraalia šokolaadi ja vinnutatud känguruliha, aga nendega maiustan mõni teine kord.
Judy üritas teha õhtusöögiks kanacurry’t, loomulikult pole Hiinas saada koort, poeringile saadetud Wesley ei leidnud ka õiget kookospiima, vaid tõi mingi magusa limonaadilaadse kookosjoogi, mille Judy uljalt pannile valas (hea, et see ei mullitanud!). Lõpptulemus ei meenutanud ka parima kujutlusvõime juures tõelist curry’t, kuid kõlbas süüa küll.

Siis saime veel teada, et kanadalane Barbara tuleb 7. märtsil koos oma kahe lapsega (10- ja 12-aastane) ja hakkab elama Lõunakampuses meie kõrvalmajas. Loodame, et ta on normaalne inimene, kellega saab suhelda. Vähemalt on ta lääne kultuuri kandja (pärast selgub kindlasti, et ta on Kanada hiinlane! :D

Täna on miski eriline päev Hiina kuukalendris, täpselt kaks nädalat pärast uusaastaööd, tänavatel on jälle palju inimesi ja igal pool käib jube paugutamine ja rakettide laskmine. Täna hommikul kell pool 8 (täna on pühapäev!) äratas mind kõrvulukustav tärin ja kärin, keegi oli maja sisehoovi pannud püti paugutitega. Head uut aastat!