Katrin Hiinas 2006...

Wednesday, January 03, 2007

Jõulukingid

Ühel õhtul enne jõule helistas mulle Vikerkaar ja küsis, kas ma olen kodus, et tal väike üllatus ülikooli poolt üle anda. Kella seitsme paiku tuligi Vikerkaar koos parteisekretäriga – see pikk nõme mees elab minuga samas trepikojas – ja tõid mulle ülikooli poolt kingiks tordi ja suure punase hiina sõlme. Need sõlmed peavad siis õnne tooma ja ripuvad hiinlastel (nende kodudes, töökohtades jne) erinevates kohtades. Muideks, mõnedel autodel on punsed riideribad mõlema külgpeegli, järelkäru konksu ja iga ratta küljes... Nojah, see sõlm on selline hiiglaslik, riputasin selle siis viisakusest seina peale, Eestisse ma seda vedama muidugi ei hakka. Ja suur valge keemiline tort päkapikukuju ja kreemist kuusega – kusjuures, neid torte jagati üks per nägu, st hindud ja Judy ja Welsey said neid kaks tükki! Kas nad tõesti arvavad, et läänlased on sellised tordiõgijad? Seda enam, et Vikerkaar teadis, et me sõidame Judy ja Wesley’ga järgmisel päeval ära. Mõttetu raiskamine! Maitsesin sellest tordist natuke, keemiline ja vastik, teistsugune kui Euroopa või Eesti tordid. Siis tuli mul hea mõte – kutsusin Ingli järgmisel päeval enda juurde ja andsin tordi talle, et söögu ühikas koos teiste tudengitega, mis ma tast niisama ära viskan.

Pühade puhul sain veel välissuhete osakonna poolt suure punase uusaastakaardi, üks poiss Põhjakampusest kinkis mulle hiinlaste teepudeli – paksust klaasist ja teesõelaga, mitte kõige odavam variant. Neid teepudeleid on ernevaid – klaasist, plastist, metallist, sangaga ja ilma, osasid saab vöö külge kinnitada. See pudel näib igal aastaajal ja igal pool olevat iga hiinlase lahutamatu kaaslane. Siiani kandsin vett plastpudelis kaasas, kuid kuna siin on igal pool külm, siis olen juba nagu hiinlasedki üle läinud kuuma vee joomisele, ja plastpudel tõmbus kuumast veest krimpsu ja kokku. Tudeng andis mulle selle kingi kenas punases karbis üle ja ütles: „I think you need it!” Haha, no igatahes väga tore kink, praktiline ja ilus. Kuigi see pudel on kvaliteetne, on tal siiski ka üks viga – kaas ei sulgu hermeetliselt ja seega, kui seal vesi on sees, ei saa seda kotis pikali hoida.
Sain veel ühelt filoloogide grupilt ilusa uusaastakaardi ka. Niipalju siis kingitustest.