Katrin Hiinas 2006...

Wednesday, January 03, 2007

Jõulureis

Pööripeäva reedel suundusime siis provintsipealinna Zhengzhousse. Leidsime ühe suure, uue, puhta ja mugava kiirbussi, mis viis meid sinna vahepealsete peatusteta ja kolme tunniga. ZZ’s läksime ühte hotelli, mis kuulub Home Inn’i nimelisse ketti. Hotell asub üsna ZZ rongi- ja bussijaama lähedal, kesklinnas, ja on väga hea hommikusöögi ja hinna-kvaliteedisuhtega. Veetsime õhtu ZZ’s ja järgmisel hommikul suundusime Luoyangi, kus ööbisime samuti sama keti hotellis. Plaanis oli meil minna Luoyangi lähedale mägedesse matkama, külastada kohalikku budismikeskust ja tuhande budakujuga koopaid. Mäed on sealkandis kollakad ja liivakivi sarnasest kivimist, nii et mungad on sinna uuristanud mitmeid koopaid ja nendesse omakorda kivist budakujusid. Kuigi ilmaennustus lubas +12C ja päikesepaistet, oli selle asemel Henani provintsi põhjaosa mähkunud paksu läbipaistmatusse uttu, milles nähtavus oli heal juhul 10-20 m. Udu ei hajunud mitme päeva jooksul ja õhtuti tihenes veelgi. Sellise nähtavusega oli mägedesse minek mõttetu. Nii me siis veetsime kaks päeva Luoyangis, jalutasime linna peal, käisime muuseumis, pargis, vanalinnas, kaubanduskeskuses ja külastasime ka ühte budistlikku templit. Vaata pilte mu Flickri saidilt.
Luoyangi linn on sama suur kui Zhengzhou, seal on üle 6 miljoni elaniku. Kesklinn oli päris mõnus, paljude kaubamajadega, mis olid haaratud üleüldisest jõuluhullusest. Kõlaritest lasti päev otsa hiinakeelset „Jingle Bells”i laulu, igal pool oli läikivaid vanikuid ja jõuluvanatopiseid.